در روایتهای خاندان وحی، برای گریستن در مصایب آمده است،
هیچ چیز شیطان را مانند ندبه کردن و گریه کردن بر حضرت سیدالشهدا(ع)
به خشم نمیاندازد. در آخرین وصیت حضرت اباعبدالله(ع)
به فرزند بزرگوارشان امام زین العابدین (ع) این گونه آمده است:
ای فرزندم؛ سلام مرا به شیعیانم برسان و به آنها بگو، پدرم غریبانه از دنیا رفت، پس بر او نوحه سرایی کنید و به شهادت رسید، پس به او گریه کنید.
پس از شهادت امام حسین (ع) ابلیس لعین از خوشحالی پرواز کرد
و تمام زمین را گشت و شیاطین و عفاریت را به دور خود جمع کرد و گفت:
ای شیاطین؛ ما امروز به آرزوی خود رسیدیم، و مردم را اهل جهنم کردیم،
مگر کسی که در این مصیبت گریه کند
و به دوستی و محبت آل محمد (ص) مصمم گردد.
پس تا می توانید مردم را از این واقعه
در شک اندازید و از آگاهی از این مصیبت باز دارید
تا زحمت من به هدر نرود.
کنکوراندیشه...ما را در سایت کنکوراندیشه دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: بازدید: 32